Dies irae

“上帝不会发善心,正义岂靠人怜悯”

赛博乐子人

萨麦尔:当米迦勒将落下泪水之时,就是我的胜利到来之日吗?

(“When will the moment be at hand when Michael shall weep and I shall triumph?”)


米迦勒:我的仇敌啊,不要向我夸耀;我虽跌倒,却要起来;我虽坐于黑暗,神却是我的光。即便我因摩西之死坠落,也会凭约书亚而再临,他要征服迦南和巴勒斯坦的三十位王。即使第一与第二圣殿的毁灭使我身处黑暗,但当弥赛亚降临之日,神依然是我的光明。

(“Rejoice not against me, mine enemy: when I fall, I shall arise; when I sit in darkness, the Lord shall be a light unto me.' Even if I fell on account of Moses's death, I shall arise again through Joshua when he will conquer the one and thirty kings of Palestine. Even if I sit in darkness owing to the destruction of the first and second Temples, the Lord shall be my light on the day of the Messiah.”)


                    ——金斯伯格《犹太传奇》Volume III: From the Exodus to the Death of Moses


—————————————————————


     犹太教的撒旦(之一)是萨麦尔。在金斯伯格整理的《犹太传奇》里,萨麦尔地位崇高,曾为十二翼天使,因拒绝向人祖亚当跪拜和其领导的天使一起被神打下天堂。一如既往地,与萨麦尔战斗的天使是米迦勒。不过,与其他版本相比富有戏剧性的是,两位天使在天堂边缘拉拉扯扯,米迦勒差点被萨麦尔成功带下天堂:此时神出现了,阻止了米迦勒的堕天。*


  “when God threw Samael and his host from their holy place in heaven, the rebellious leader held on to Michael and tried to drag him along downward, and Michael escaped falling from heaven only through the help of God.”


                    ——金斯伯格《犹太传奇》Volume I: From the Creation to Jacob  


阅读理解:请从下列选项中选择一项作为萨麦尔执着于让米迦勒堕天的行为动机(   )

    

 A.削弱天堂的有生力量


 B.营造主场优势


 C.风筝杀打法,把米迦勒引到地狱然后让贝利尔与米迦勒一决胜负


 D.要什么理由,真撒旦就要在千军万马中点草米迦勒!


评论(32)

热度(157)

  1. 共8人收藏了此文字
只展示最近三个月数据